Skip to main content Skip to footer

Barnedans fra 4-5 år

De første, små skrittene inn i dansens verden, for barn i barnehagealder! En lekende og lystbetont time, med fokus på motorikk, rytmikk og kroppsbevissthet. Vi utforsker dans og bevegelse, og lærer samarbeid og konsentrasjon. Musikken er variert og tilpasset aldersgruppen. Vi jobber med grunnleggende danseteknikk, og med dette som base kan elevene fortsette med klassisk ballett eller jazzdans.

Undervisning foregår uten foreldre med en dansepedagog. Vi har positive erfaringer med at det er lettere å få både oppmerksomheten og utviklingen vi ønsker, når pedagogen er alene med barna. Vi er ikke så strenge på dette de første gangene, men da ønsker vi at den foresatte er med og danser. Foreldre bør være i nærheten om barnet trenger hjelp til toalettbesøk.

Faste arrangement for danseelevene er avslutning til jul, og forestilling før sommerferien.