mandag 26. august 2019

Moderne/samtidsdans

Fra og med 20. september starter vi med klasser i Moderne/Samtidsdans ved kulturskolen i Stjørdal. Klassene vil bli holdt av May.
Moderne er en fantastisk danseform, som utfordrer eleven i nye måter og bevege seg på. Vi fokuserer gjerne på bruk av tyngdekraft, flyt, bruk av pust og individuell utfoldelse.
Vi jobber både med stående øvelser og gulvarbeid, satte øvelser og improvisasjonsoppgaver. Vi utfordrer oss selv og får virkelig brukt våre kreative evner!

Vi vil ha to ulike klasser i moderne/samtidsdans ved kulturskolen dette semesteret:
  • Fredager kl. 14.30-15.45 på Kimen (ungdomsskoleelever)
  • Fredager kl. 15.45-17.00 på Kimen (videregåendeelever)
Det kan være kjekt å ha noen forkunnskaper om dans før man starter, men er ingen nødvendighet. Av klær kan det være greit å ha på seg noe som dekker skuldre og knær da vi danser mye i kontakt med gulvet. Vi danser barbeint.